An interesting experiment
got started in Kostroma
region – promotion through mobile internet. So far no one in our country started
such a major project – placing an entire region online. Google, the world leader
in technology, is the one to develop the digital image of Kostroma. Oktogo.ru, the Russian service of online
hotel booking, is to provide advertising support.
As explained by Google’s
PR Director for Russia and Eastern
Europe Mrs. Alla Zabrovskaya at recent press conference, the aim of the project
is to attract the attention of internet users (who are mainly youth and middle aged
people) to Kostroma’s
travel resources. According to Mrs. Zabrovskaya there’s one more aim – to find out
whether it’s possible to increase interest to a whole region with the help of online
tools.
The project named Kostroma: Digital Transformation
is to last 2.5 months. Kostroma’s
official tourist portal Kostroma.ru was specially transformed for project’s
implementation. Design engineers changed it significantly according to Google specialists’
recommendations. Having finished with the cyberspace, the authors of the project
placed QR codes on more than a thousand historical buildings, restaurants and hotels.
QR codes lead to a certain page of the mobile website. Interested guests who prefer
self-guiding can find there information on the history of the house or its role
in city’s life. The number and contents of QR codes and corresponding articles is
to be constantly updated.
Google maps now feature
all places of interest of the region, information on museums, hotels and shops.
Now being participant of No Barriers social project, local administration marked
on the map places which are available for people with disabilities.
Now one can read about
Kostroma on a special
page in social network Google+ and watch videos on YouTube. Stories about husky
riding, the Snow Maiden’s palace and Pike’s day celebration can already be found
there. Alla Zabrovskaya noted that within the first day the amount of subscribers
of Kostroma’s website
exceeded four thousand.
Within the project Kostroma: Digital Transformation
a photo and video competition was started. Everyone can participate by uploading
photos and videos on Google+. There are several nominations within GoKostroma competition:
Kostroma.Next (photos about youth life in the town), Kostroma.Live and My City.
Winners will get mobile devices.
Whether the project was
a success or not we’ll find out in January 2013. The growth of the interest to Kostroma will be evaluated
by several criteria. First of all the effort of design engineers must affect the
number of entries to the city’s web page and the mobile version. Oktogo.ru will
check whether there number of hotel bookings increased. To do this, a special page
for Kostroma’s hotels
promotion was created. Whether the project was a success or not can as well be judged
by the amount of visits to museums and other places of interest in and around Kostroma – there’s hope that
the number of guests will increase in comparison to the previous year.
Alla Zabrovskaya stressed
out that January’s summing-up will not be considered as the end of the project.
She’s sure that the administration of Kostroma
region will continue to use various internet sites to attract tourists: “Internet
promotion is a wide range of online tools, low prices, various possibilities for
everyone: average users, government and business”.
РОССИЯ
Олег Теребенин
Visit Murmansk, владелец
«Мурманск – это не только северное сияние»Татьяна Антипина
«Покровск-Тур», руководитель
«В Саратове должен появиться достойный маршрут на космическую тему»Инна Столбова
«Стиф», директор
«Пандемия обеспечила Великому Новгороду большое количество вип-туристов»Ансар Даминов
«Шелковый путь», директор
«Многим интересно понять, почему Марий Эл называют последними язычниками Европы»Петр Берников
«Русский север», генеральный директор
«Русский север» показывает Карелию и Соловки во всем многообразииОльга Миронова
«Королевство путешествий», директор
«На «Демидовском маршруте» туристы видят, как льется металл – зрелище фантастическое!»Наталья Врублевская
«БусАвтоТрак», генеральный директор
Как и почему появился частный музей «Донская рыба»Наталия Судакова
«Судаков Тревел», исполнительный директор
«Таганрог не зря называют старшим братом Петербурга»Мария Ярошевич
«Лукоморье», директор
«Надо позиционировать Карелию как многоразовое направление»Станислав Кругликов
Бутик-отель «Рыбзавод», создатель
«"Рыбзавод" в дельте Волги – не предприятие, а бутик-отель премиального уровня»Виктория Голина
«Путешествия», руководитель
«В Тюмени, где бы вы ни копнули, отовсюду побежит целебная вода»Ольга Лукина
Музей «Кижи», руководитель службы экскурсионного обслуживания и продвижения
«Музей "Кижи" больше заинтересован в организованных туристах, это один из поводов для вступления в РСТ»Оксана Лебедева
«Тари-тур СПб», заместитель директора
«В условиях пандемии Петербург получил больше возвратных туристов»Кинья Кускильдин
РСТ в Башкирии, руководитель
«Пандемия сработала на развитие внутреннего туризма в Башкирии»Ольга Говердовская
«ДИК», генеральный директор
«Если бы существовало «Тамбовское ожерелье», мы бы украсили его прекрасными жемчужинами»Анатолий Емельянов
Caspian Travel, учредитель
«Уже многие россияне убедились, что Дагестан интересный, аутентичный, яркий и очень гостеприимный»Ольга Лобастова
«Летучий корабль», директор
«Мы создали кировский диснейленд»Марина Лебедева
ТИЦ «Красная изба», директор
«Люди хотят еще раз пережить эмоции от погружения в атмосферу Великого Новгорода»Ольга и Игорь Савушкины
«ТУР Орел», основатели
«Этим летом мы откроем глэмпинг – первый в Орловской области»Ольга Боксимер
«Ветер странствий», генеральный директор
«Вы удивитесь, но Мордовия – ближайшая к Москве и Петербургу национальная республика»